lunedì 28 dicembre 2015

I'm sorry I don't need Movnat Combatives I know Brazilian Jiu Jitsu! - Mi dispiace non mi serve il MovNat Combatives conosco il BrazilianJiu-Jitsu!



Some of you know Erwan Le Corre because he is one of the Carlos Condit trainer. He is the founder of MovNat System that finds some of its  roots in “La Methode Naturelle” by Georges Hebert. Georges Hebert's motto was: strong to be helpful.I like the  Methode Naturelle philosophy as well as  Movnat but i am very disappointed when I read in the MovNat facebook page that we need MovNat combatives because Brazilian Jiu Jitsu is not suitable for the street.


Florent Luccioni is a BJJ Black belts and in this article  he claims that modern Jiu Jitsu sport is not suitable for the street. I don't completely agree with him: If some Bjj sport techniques are not useful in the street I personally do not suggest anyone to test the skills of a Bjj guy in a physical altercation.  Nevertheless he concludes his post saying that the traditional school of Jiu-Jitsu was more suited to actual combat, not to learn  MovNat Combatives!

MovNat and Crossfit, and other training methods are offering a bad service to their clients incorporating "combatives" programs in their systems. If I want to do crossfit I knock the door of a crossfit box,  but If I want seriously to learn how to fight, or defend myself, I knock the door to a real martial art or combat sport, like Brazilian Jiu Jitsu for example. Movnaters, Crossfitters  etc...please stick to your areas of competence,  and I'm sorry... I don't need Movnat Combatives or Crossfit defense I know Brazilian Jiu Jitsu!

Alcuni di voi sanno chi è Erwan Le Corre, perché  è uno dei trainer di Carlos Condit. E' il fondatore del sistema MovNat che trova alcune delle sue radici nel "La Methode Naturelle" di Georges Hébert. Il motto di Georges Hébert era: "Essere forti per essere utile". Mi piace la filosofia del Methode Naturelle così come quelle del Movnat ma sono rimasto molto deluso quando ho letto nella pagina facebook del MovNat che abbiamo bisogno del combatives MovNat perché il Brazilian Jiu Jitsu non è adatto per la strada.

Florent Luccioni è un cintura nera di BJJ e in questo articolo afferma che la versione sportiva del Jiu Jitsu moderno  non è adatto per la strada. Non sono del tutto d'accordo con lui: se alcune tecniche sportive del BJJ non sono utili per la strada personalmente non consiglierei a nessuno di testare le abilità di un praticante di Bjj in un alterco fisico. Tuttavia Luccioni conclude il suo post dicendo che la scuola tradizionale di jiu-jitsu è più adatto al combattimento reale, non che occorra imparare il MovNat Combatives!

MovNat e Crossfit, e altri metodi di allenamento, stanno offrendo un cattivo servizio ai loro clienti incorporando programmi "Combatives" nei loro sistemi. Se voglio fare CrossFit busso alla porta di un CrossFit box, ma se voglio seriamente imparare a combattere, o a difendermi, busso alla porta di una vera e propria arte marziale o sport da combattimento, come il Brazilian Jiu Jitsu, per esempio. Movnaters, CrossFiters ecc ... per favore attenetevi alle vostre aree di competenza, e mi dispiace... non ho bisogno del Movnat Combatives o del Crossifit Defense conosco il Brazilian Jiu Jitsu!


0 comments:

Posta un commento